Agenda România 4.0 | Dezbatem viitorul României, împreună cu studenții

Digitalio.ro, în parteneriat cu ASSP-UB, Uniunea Studenților din România, PressCluster | Clusterul presei și al creatorilor de conținut din România și Global Shapers Bucharest Hub, cu sprijinul media al Agenției Naționale de Presă AGERPRES, demarează seria de evenimente intinerante ”Agenda România 4.0” cu o dezbatere dedicată EDUCAȚIEI.
Organizat în 27 februarie la Sala ”Toma Laurențiu” a Casei de Cultură a Studenților din București, evenimentul va reuni câțiva zeci de reprezentanți ai mediului academic, profesori și studenți, reprezentanți ai instituțiilor publice și ai mediului de afaceri care vor dezbate pe teme precum: Principiile care trebuie să guverneze domeniul educației din România, cum facem față provocărilor viitorului, ce tipuri de educație trebuie să introducem în curriculum, care sunt pilonii și direcțiile pentru creșterea productivității sistemului educațional din România sau cum asigurăm accesul neîngrădit la educație.
În cele trei paneluri, îi vom avea alături pe secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Externe, Janina Sitaru, pe directorul general AGERPRES, Claudia Nicolae, pe profesorul universitar și sociologul Gelu Duminică, pe directorul Direcției Finanțare Învățământ Superior din Ministerul Educației, Ion Ciucă, dar și pe Andrada Mazilu, formator SuperTeach și fondator al Asociației InEdu, pe profesorul universitar Adina-Bogdana Crețu, membru al Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Superior, și pe Andrei Voichița, vicepreședinte al Press Cluster și președinte al Asociației A-ICI.

”Agenda România 4.0 este un răspuns pe care vrem să îl dăm la o preocupare simplă pe care noi, la Digitalio, o avem: cum va arăta România de mâine? Cum văd viitorul țării noastre cei care vor fi mâine <la comandă>, factori de decizie? Până acum nu i-a întrebat nimeni, la modul serios, pe studenții din România cum văd ei viitorul țării acesteia și care sunt soluțiile gândite de ei pentru a rezolva principalele probleme pe care le cunoaștem cu toții. Așa s-a născut acest proiect, Agenda România 4.0, urmând să dezbatem cu studenți din toată țara pe cele cinci direcții de dezvoltare: Educație, Digitalizare, Sănătate, Economie și Infrastructură. La final vom elabora un document cu concluziile identificate și îl vom duce către cei care sunt acum <la comandă> și pot lua decizii, respectiv politicienii care conduc țara”, a spus Gabriel Zamfir, co-fondator al platformei DIGITALIO.
Evenimentul din 27 februarie va fi unul dedicat studenților, astfel încât toți cei care sunt interesați de domeniul Educației sunt bine-veniți la Casa de Cultură A Studenților din București. Pentru participare este necesară doar înregistrarea prealabilă, completând acest formular: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf4FUVJ4X4WgHuamCP9wQdtb2hjgd6VHgeVaeyx_OKmLplXfA/viewform.

”Totul pleacă de la EDUCAȚIE, așa că era firesc să începem seria noastră de evenimente, grupate sub titlul Agenda România 4.0, cu domeniul Educației. Vrem să auzim vocea studenților, să notăm părerile lor, soluțiile și modul în care văd drumul către progres al țării. Desigur, toate aceste idei nu vor rămâne doar o simplă listă pierdută undeva, ci vor fi concretizate într-o cartă a dezvoltării României pe care vrem să o așezăm pe birourile politicienilor, astfel încât să poată lua ACUM deciziile potrivite pentru MÂINE. De ce Agenda România 4.0? Ei bine pentru că vorbim în prezent despre această a patra revoluție industrială care deja se duce apăsat spre ceea ce unii experți numesc drept <Industria 5.0>, adică următorul pas, cel definit de o societate durabilă, inteligentă și pe deplin conectată, care utilizează tehnologia pentru a-și îmbunătăți atât propria calitate a vieții, cât și lumea însăși”, a spus Andrei Nistor, Președintele Press Cluster și co-fondator DIGITALIO.
Cele trei paneluri de dezbatere la evenimentul din 27 februarie sunt:
👉 Care sunt principiile care trebuie să guverneze domeniul educației din România? De la educație formală la educație non-formală, informală și Autodidactică. Cum facem față la provocările viitorului? Ce tipuri de educație trebuie să introducem în curriculum – educație financiară, educație cibernetică etc.
👉 Finanțarea Educației: Care sunt pilonii și direcțiile pentru creșterea productivității sistemului educațional din România?
👉 Accesul neîngrădit la educație: De la un sistem de educație adaptat nevoilor sociale și economice la performanță.